top of page
Logo Marijke Dries MD

Marijke Dries

PERSONAL TRAINER

Personal training tijdens je zwangerschap

Zwangere vrouw tijdens personal training met Marijke Dries

Kan je blijven sporten tijdens je zwangerschap? Absoluut! Het is zelfs gezond voor jou en je baby(s) om te blijven bewegen. 

Door te trainen voorkom je fysieke klachten tijdens en na je zwangerschap.

Een fit en sterk lichaam heeft over het algemeen een snellere herstelperiode, wat een voordeel is na je bevalling.

Weet je niet goed welke oefeningen je wel en juist niet mag doen, ik kan je helpen. Ik geef personal training aan huis, als vrouw voor vrouwen. 

Mag je onverwacht van je arts toch niet meer sporten wegens fysieke klachten, geen probleem. We bevriezen je traject zodat je rustig na je bevalling je trainingen weer kan oppikken. 

Wat zijn de voordelen van sporten tijdens de zwangerschap?

  • Minder kans op typische zwangerschapsklachten zoals misselijkheid, vermoeidheid, zware benen en rugpijn.
     

  • Minder gewichtstoename en een betere conditie, wat je weer kan de uiteindelijke bevalling.
     

  • Je hebt meer energie
     

  • Het bevordert je weerstand en immuniteit, zo ben je beter beschermd tegen infecties
     

  • Versterken van core & bekkenbodemspieren
     

  • Minder kans op zwangerschapsdiabetes. 
     

  • Je hebt minder stress, tijdens sporten komt namelijk je gelukshormoon ' endorfine' vrij. 
     

  • Hoe fitter je bent tijdens je zwangerschap, hoe sneller je herstel na de bevalling. 
     

  • Je kindje zal een gezonder geboortegewicht hebben, de weeën en de geboorte beter doorstaan en sneller van de geboorte herstellen. 

Hoe kan ik jou helpen?

  • Samen brengen we je zwangerschap en je doelen in kaart. Wat zijn je wensen en verwachtingen en wat zijn jouw aandachtspunten tijdens je zwangerschap.
     

  • Aan de hand van deze informatie stel ik een op maat gemaakt trainingsprogramma.
    Wil je graag naast onze sessie samen, nog alleen trainen. Ik stel een bijkomend schema op voor thuis. 

     

  • We zullen je core stabiliteit versterken door te trainen op je buik en rugspieren. We focussen ons ook op je bekkenbodemspieren, het is belangrijk  de spieren sterker te maken tijdens je zwangerschap. 
     

  • We verbeteren je algemene conditie en kracht
     

  • We doen alles zodat jij fit en sterk wordt tijdens je zwangerschap en dit ook blijft tot aan je bevalling. Nadien zorgt al dat harde werk ervoor dat je sneller herstelt en helemaal kan genieten van je kindje. 

Contact 

Marijke_by_hildehoebers-9.jpg

Vraagheideweg 68

2970 Schilde

Driesmarijke@gmail.com

+32474 330 953

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Dank u en tot snel!

bottom of page